פרסום בטלוויזיה

כיום, המדיה הפרסומית כבר מזמן לא נמצאת רק בטלוויזיה. לכל אחד מאתנו ישנו מכשיר חכם בו הוא נחשף לפרסומים שונים. הטלוויזיה היא הרבה פחות בלעדית בתחום הפרסום הוויזואלי. בכל זאת, נוכל לומר כי עדיין מדובר במדיום הכי משכנע. הטלוויזיה עדיין מוכרת מוצרים יותר מכל כלי פרסום אחר. כל החברות הגדולות כמו פפסי, האגיס, נייק ועוד, לא יכלו להגיע לאן שהגיעו הודות לפרסום ולשיווק המאסיבי בטלוויזיה.

אך על מנת שהצופים לא ימהרו להחליף ערוץ ברגע שהפרסומת מוקרנת, אנחנו חייבים לדאוג לכך שהיא תהיה מעניינת ומושכת. פרסומת שמציקה לצופה היא לא פרסומת שתשרת את העסק שלכם. לשם כך, חשוב ליצור קמפיין פרסומי מעניין שאכן יוביל לתוצאות השיווקיות הרצויות.

פרסום בטלוויזיה – מה שהיה הוא שיהיה…

לא כולם זוכרים, אך באחד מתשדירי הפרסום בטלוויזיה הזכורים ביותר נראו על גבי המרקע פועלים מיניאטוריים ההולמים בתוך ראש של אדם שסובל ממיגרנה. מיד לאחר שאותו אדם בלע גלולה לשיכוך כאבים מסוג – אנאסין, עצרו הפועלים הקטנים ושבתו על פטישיהם. הפרסום הזה הוביל לכך כי תוך ימים ספורים בלבד אזלו כל חפיסות האנאסין מהמדפים…

גם היום אנחנו עדים לכך כי פרסום טוב הוא בהחלט פרסום משכנע והוא הופך מהר מאוד לפרסום שמוכר.

פרסום בטלוויזיה – היתרונות והחסרונות של הטלוויזיה כמדיום פרסומי

כיסוי – הטלוויזיה היא אמנם אמצעי פרסום יקר יחסית לאפשרויות האחרות. אך מנגד מדובר בכלי שמסוגל להגיע לקהל יעד גדול מאוד ולהעביר את המסר הרצוי. רוב החברות המשווקות מוצרי צריכה משקיעות את הנתח החשוב ביותר של פרסום, דווקא בטלוויזיה. ישנו יתרון נוסף בפרסום בטלוויזיה, והיא האפשרות להגיע לקהלי יעד מפולחים באמצעות תשדירי הפרסום במהלך התכניות המתאימות.

המחשה חיה – בניגוד לפרסומים המושמעים ברדיו, הרי שבטלוויזיה יש את היכולת ההמחשה בצורה ברורה וחיה של המוצר המשווק. היכולת הייחודית של שילוב קול יחד עם תמונות מעניקים לצופה מידע מלא בדבר המוצר בצורה הכי משכנעת.

דרמה – הפרסום בטלוויזיה עשוי להיות דרמטי ביותר ולעורר את תשומת ליבו של הצופה. בכך אפשר גם לרגש אותו וליצור הזהות כאשר כל התכונות הללו עשויות לחבור יחד למען הצלחת הפרסום.

בניית מותגים – הטלוויזיה אחראית במידה רבה להצלחתם של מותגי על שהצליחו לבסס את מעמדם בעיני הקהל הישראלי. כך עם חברת קוקה קולה, עם ליוויס ועם מקדונדל'ס.

מנגד יש גם חסרונות‏ ‏ לפרסום בטלוויזיה.

צורת הצפייה – בניגוד לקולנוע שם הקהל למעשה 'שבוי' הרי שבטלוויזיה זה לא כך. לפעמים היא פועלת ברקע והצופה לא באמת צופה או מקשיב.

שלטוט – צופים רבים ממהרים לדלג על הפרסומת בעזרת השלט והודות לריבוי הערוצים יש להם תמיד לאן 'לברוח' מהפרסומות. מה שגורם לכך כי תקציבי ענק למעשה יורדים לטמיון.

עלויות – ברור שמבחינת העלויות מודבר בעלויות הפקה גבוהות במיוחד ויש לשקול היטב את הכדאיות.

בכל אופן, אנשי מקצוע ייטיבו ליצור את הפרסומת המשכנעת ביותר שתצליח למשוך את הצופים…

עקבו אחרינו בפיסבוק

עקבו אחרינו ביוטיוב

עקבו אחרינו באינסטגרם