איך לחלק תקציב פרסום

כל עסק, במיוחד עסק חדש, זקוק לפרסום ושיווק כמו אוויר לנשימה. למעשה הפרסום הוא זה שימתג את העסק נכון ויביא לקוחות חדשים שהם לב ליבו של כל בית עסק. ההמלצה איך לחלק תקציב פרסום לעסק שלכם, היא לחזות את ההכנסות השנתיות שאתם מצפים להרוויח בשנה הקרובה ולכן, מומלץ להשקיע בין 10%-20% על שיווק ופרסום של העסק החדש שלכם.

במידה ואתם כבר עסק קיים, ההמלצה היא, להשקיע 5%-10% מההכנסה השנתית שלכם. עליכם לקחת בחשבון כי תקציב השיווק לכל עסק, חייב להתייחס לכל העלויות הכרוכות בפרסום העסק, אם באמצעות אמצעי המדיה המסורתיים ועד לשיווק הדיגיטלי.

השקעה חכמה בפרסום מבלי להתפזר יותר מדי

בעלי עסקים רבים, ביצעו טעויות כאשר השקיעו סכומים גבוהים מדי בפרסום,  ולא פיזרו נכון את הפרסום בערוצים הנכונים. יש לציין כי תחת מטריית הפרסום ישנם כמה ערוצי פרסום כגון: פרסומות בטלוויזיה, ברדיו, מודעות בעיתונים, יחסי ציבור, מיתוג באמצעות פליירים, ברושורים, עריכת אירועי מכירות, קמפיינים ממומנים גם בדיגיטל, רשתות חברתיות, דיוור בדוא"ל, פרסום סרטונים ביוטיוב ועוד.

משרד פרסום וותיק, יוכל לייעץ לכם לפיזור ההשקעה בפרסום באופן הנכון, על פי סוג העסק, התקציב והיעדים שלכם. כמו כן, יש לתאם ציפיות ולפנות למשרד פרסום שהוכיח את עצמו שנים בעמידה ביעדים ובפרסום שהניב תוצאות יעילות.

השיקול לחלוקה הפרטנית – צורך מול מענה

יש לדעת, כי השיקול לחלוקה פרטנית של תקציב הפרסום, הינו צורך מול מענה ועלות מול תועלת וכן, סיכוי מול מאמץ. יש לדעת בנוסף, כי תקציב הפרסום לעסק שבבעלותכם, מושפע גם מקהלי המטרה המיועדים, כאשר נותחו וכן פולחו.

התקציב של הפרסום יוגדר מההכנסה השנתית, מחזוריות הפעילות של השנה הקודמת וכן, לפי הצפי והיעדים המבוקשים, המטרות והיעדים הרצויים לבעלי העסק בשנה הקרובה. ישנם שלבים שונים שיש לקחת בחשבון, למשל ככל שהיעד העסקי יהיה יותר אסטרטגי או הקהל יותר אסטרטגי, או שהמכירות הספציפיות הן רווחיות יותר וחיוניות, כך נשקיע תקציב משמעותי יותר.

כל החוכמה בחלוקה נכונה של תקציב  הפרסום, הוא שלאחר שנחשב את השיקולים, ניתן יהיה לחלק את התקציב הפרסומי ביעילות, ניתן יהיה כבר לעלות את החישוב ללוחות זמנים וניתן לראות שכבר ישנה תכנית עבודה שיווקית.

אז איך ניתן  לפרסם אצלנו ולהישאר עם תקציב שפוי?

ישנן חברות פרסום ידועות, אשר תייעצנה לכם לגבי חלוקה נכונה של תקציב פרסום. ישנם כאלה שמעוניינים דווקא לפרסם בערוצי רדיו או טלוויזיה, כך שהפרסום יהיה מהיר ואפקטיבי וכן, יגיע להרבה קהל יעד. תוכלו לפנות אל רדיו לב המדינה, אשר מציע לעסקים חבילות פרסום אטרקטיביות במיוחד, מה שיתאים לכיס של כל בעל עסק, אם קטן או בינוני, במיוחד שעל בעלי העסקים, יש לחשב מסלול מחדש, לאחר משבר הקורונה אשר פגע בכלכלה של כל בעלי העסקים ששרדו או הצליחו לשרוד.

עקבו אחרינו בפיסבוק

עקבו אחרינו ביוטיוב

עקבו אחרינו באינסטגרם